When I saw mushroomhead
When I saw mushroomhead
When I saw mushroomhead

I was born and I was dead"

CAN - Mushroomhead

luni, 15 martie 2010

Domnisoara Comandant

De la Timisoara la Istanbul ajungi in cateva ore cu TAROM-ul. O cursa te duce dimineata devreme de la Timisoara la Bucuresti si imediat ai legatura spre Istanbul. Doua curse pe distante aproape egale, cu aeronave identice: doua zboruri trase la xerox.

Insotitoarea de bord, cu voce protocolara, la plecarea din Timisoara, iti ureaza bun venit "... in numele domnisoarei comandant Adina N., secundului Remus M. si al intregului personal de bord ...". Foarte frumos! Oamenii sunt politicosi, se prezinta, iti ureaza un zbor placut si te lasa cu viziunea aeronavei "Aurel Vlaicu" pilotata de o tanara amazoana, frumoasa, energica si mai tanara decat cei 30 de ani la care temerarul pionier al aerului si-a pierdut viata.
Nimic neobisnuit pana aici, mai ales ca domnisoara comandant ne-a lasat atat de lin pe pista din Otopeni incat colegul meu de scaun nici nu s-a trezit.

Cand urci in cursa de Istanbul insa, iti amintesti brusc in ce tara esti ...
Esti intampinat de aceeasi voce protocolara care iti ureaza bun venit " ... in numele comandantului D. si al echipajului sau ... ". Adica fara a fi domn sau "domnisor" fara a avea prenume si poate chiar nici copilot, comandantul D. ne va duce in siguranta, cu bine, la destinatie. Nimic altceva nu mai conteaza! Doar D. este barbat!

Bineinteles ca domnisoara comandant Adina trebuia ajutata de o mana ferma, barbateasca! Stewardesa insa a avut grija sa ne linisteasca: dupa ce ne-a anuntat ca piloteaza o femeie, pe deasupra nemaritata, ne-a spus sa stam linistiti: in dreapta ei vegheaza un barbat. Mana lui ferma va sta pe mansa (pardon) domnisoarei comandant in situatia neprevazuta in care aceasta ar avea un moment de slabiciune inexplicabila (... e doar femeie ... "inima zburdalnica, ochi alunecosi").
Altfel, comandantul D. care oricum nu are statut marital, prenume si probabil nici copilot (l-a lasat pe semne acasa, ce rost ar mai avea sa-l care si pe el la Stambul !?), este asigurarea "confortului si sigurantei" noastre. Nici nu a trebuit sa mai vorbeasca pasagerilor la aterizare. Un fel de Chuck Norris al aerului ...

Adina, cum dracu ai obtinut slujba asta intr-o companie in care imi imaginez personalul de zbor tragand paiul cel scurt ca sa zboare cu tine si copilotul ales dintr-un fel de batalion disciplinar (i s-au redus cincisprezece zile din pedeapsa pentru ca a zburat cu tine o tura ?!).

Dupa doua zile m-am intors acasa .... cu aceeasi companie! Nu stiu cum am scapat cu viata ...

http://www.tarom.ro/

2 comentarii:

  1. Domnului Cosmin Motisan
    Uite ca ati scapat cu viata! Altfel, ce nenorocire! Nu v-ati fi putut expune fanteziile erotice neimplinite.

    Am zburat si eu ca pasager cu domnisoara comandant Adina. Faptul ca isi spune prenumele este, fara doar si poate, din mandria ca o femeie a ajuns sa piloteze, in locul unui barbat, un ditamai avionul. Aceasta femeie v-a adus in siguranta la sol, ceea ce nu mi se pare chiar putin lucru. Poate nu ati stiut, dar Istanbulul este unul din cele mai dificile aeroporturi datorita pistei scurte si a traficului foarte mare. Se intampla de multe ori ca avioanele sa fie nevoite sa ramana in zbor destul timp pana ce primesc ok-ul pentru aterizare. Eu,insa, am zburat la Istanbul cu Dra. comandant Adina intr-o cursa in care nu a fost asistata de vreun barbat, ci de o femeie co-pilot. De altfel intregul echipaj Tarom al cursei in care am avut norocul sa ma aflu a fost format din femei. Si uite ca domnisoarele pilot au fost in stare singure sa aduca pasagerii in siguranta la sol.
    As mai zbura oricand, fara teama, cu respectivul echipaj. Si stiti de ce? Pentru ca intr-o lume a barbatilor, daca o femeie a ajuns pilot si apoi si comandant, inseamna ca ea chiar face bine ceea ce face. Altfel nu ar fi reusit sa puna nici macar un deget in cabina. In astfel de locuri se ajunge exclusiv prin competenta, nu prin favoruri sexuale. Pana si o minte de barbat frustrat stie atata lucru.

    Dar e mai simplu si mai "cool" sa facem comentarii malitioase ori obscene. Se pot face in orice situatie. Rautatea e o trasatura de caracter a majoritatii romanilor. Din pacate nu a ajuns sa ne caracterizeze capacitatea de a aprecia calitatea semenilor nostri, mai ales daca acei semeni sunt femei, de a lauda si de a gasi inspiratie in ceea ce este bun. Caci suntem maestri in a critica si ironiza inclusiv lucrurile bune.

    Stimate domn, daca va simtiti neimplinit si ii invidiati pe barbatii care se afla in preajma femeilor frumoase, e bine sa nu aratati asta intregii lumi, ci doar psihologului, in privat.

    Domnisoarei comandant Adina vreau sa ii transmit urmatorul mesaj: esti super tare! Tu si colega ta i-ati lasat masca pe turci, iar pe mine m-ati facut sa ma simt mandra ca sunt femeie!

    RăspundețiȘtergere
  2. Stimata Doamna Anonim,
    Imi pare rau ca lipsa mea de experienta intr-ale scrisului v-a provocat acest comentariu. Probabil ca nu am fost destul de explicit in dorinta mea de a o felicita pe domnisoara pilot ca a capatat o slujba intr-o companie ca Tarom.
    Dealtfel am spus (destul de clar) ca am considerat faptul ca insotitoarea de bord s-a simtit obligata sa-l mentioneze pe copilot ca exagerata, in conditiile in care rareori este mentionat copilotul. Am vrut sa atrag atentia tocmai asupra faptului ca suntem atat de obisnuiti sa consideram meseria de pilot ca pe o meserie barbateasca incat, atunci cand suntem confruntati cu contrariul, cineva din cadrul companiei aeriene trebuie sa ne asigure ca un barbat vegheaza alaturi, lucru care, daca este facut intentionat, imi pare absolut scandalos.
    Sunt deasemenea incredintat ca nu pot fi acuzat de nimic altceva decat de o lipsa de experienta, care in cazul meu este oarecum scuzabila si nicidecum de lipsa de respect, chiar de admiratie, fata de domnisoara Adina.
    Mai exista insa o alta versiune a povestii comentariului dumneavoastra, atat de incisiv dealtfel,pe care l-am publicat cu toate ca imi rezerv in continuare dreptul de a modera toate comentariile de pe blogul meu, si anume: situatia in care nu ati citit cu atentie cele cateva randuri, lucru de care sunt incredintat, dupa ce am recitit randurile dumneavoastra.
    La o lectura mai atenta ati afla ca zborul pe care cu atata gratie si profesionalism domnisoara comandant l-a efectuat cu mine la bord, a avut loc pe traseul Timisoara-Bucuresti.
    Dupa aceea, observatia mea ca la urmatorul zbor ne-a fost prezentat doar comandantul, ar trebui sa lase sa se inteleaga clar faptul ca am considerat jignitoare fata de domnisoara comandant atitudinea colegei de echipaj.
    Tirada din urmatorul paragraf este intr-adevar ironic, dar nu la adresa domnisoarei comandant ci la adresa colegilor ei din Tarom, si a atitudini lor sexiste. Nu am sugerat nicaieri ca domnisoara comandant a trebuit sa imparta "favoruri sexuale" pentru a obtine job-ul.
    Iar ultimele doua fraze ... ei bine, daca nu ati inteles nimic pana acolo, imi imaginez ca au putut crea confuzie.
    Daca ati avea rabdare sa mai cititi cate un post, veti constata ca, departe de a fi misogin, rasist sau extremist de orice fel, de cele mai multe ori iau apararea femeilor, tiganilor, etc ...

    Acestea fiind spuse, va invit sa recititi modestul meu blog si sa va reconsiderati pozitia.

    P.S.
    1.Nu ma simt neimplinit, si chiar ma aflu zilnic in preajma femeilor frumoase (din fericire)!
    2.Nu stiu daca domnisoara comandant Adina este o femeie frumoasa, nu ma interseaza, nu am facut speculatii pe aceasta tema si nici nu am fantasme erotice de genul carora insinuati dumneavoastra ca as avea.
    3.Singurele mele fantasme sexuale neindeplinite se refera la o confruntare orala cu o feminista fanatica si superficiala ca dumneavoastra ...

    RăspundețiȘtergere